Směnárna brumble.cz funguje na jednoduchém principu vytváření a správy objednávek. Po přihlášení do systému se v uživatelském rozhraní objeví záložky pojmenované " nová transakce ", " mé transakce " a " můj účet ". Pro vytvoření požadavku na směnu stačí pouze kliknout na " nová transakce " a v následujícím okně vybrat odkud kam chcete měnit (např. pokud chcete koupit dolary na Perfect Money a platíte převodem z Vašeho bankovního účtu vyberete v levém sloupci "BU" a v pravém "PM") Nachází se zde většina nejčastěji používaných peněženek, pokud jste však tu svou nenašli, stačí jen označit "OST" (ostatní) a následně se domluvit se směnárníkem (pokud směnárník s Vaší peněženkou pracuje).
Poté stačí kliknout na " uložit objednávku " (je nutné zaškortnou pole, že souhlasíte s obch. podmínkama) a vznikne nová transakce s jedinečným ID (ID slouží jako variabilní symbol při platbě na účet směnárníka). Následně je třeba kliknout na " otevřít chat " a zde konkrétně popsat, co přesně a jakou sumu požadujete. Při první směně je nutná verifikace (dokumenty lze nahrát buď přímo do chatu a nebo v záložce můj účet - nahrát dokumenty). Dále vyčkáte na odpověď admina. Pokud není admin online je možné se přes SMS na 604 245 356 dotázat, kdy lze očekávat adminovu odpověď na chatu. V tuto chvíli je směna ve stavu "zadaná". Jakmile admin odpoví s nabídkou tak se stav směny změní na "probíhá". Pokud dojde ke shodě poptávky a nabídky, tak admin napíše platební detaily do chatu. Následuje samotný převod a úspěšné ukončení transakce, směna se změní do stavu "dokončená". Pokud je směna "dokončená" a chcete opět měnit, je třeba otevřít novou směnu. Pokud jedné ze stran nabídnuté podmínky nevyhovují, tak se směna uzavře do stavu "zrušená objednatelem" nebo "zrušená směnárnou".
Všechny směny a jejich přehlednou historii lze sledovat v menu " mé transakce ".